Türkiye’de enerji ve altyapı hizmetlerinde yeni bir dönemin kapıları aralanıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu, milyonlarca aboneyi yakından ilgilendiren Millî Akıllı Sayaç Sistemi için hazırlıklara başladı.

Yeni sistemle birlikte elektrik, su ve doğalgaz tüketim verilerinin tek bir dijital platformda toplanması hedefleniyor. Böylece aboneler, farklı kurumların uygulamaları arasında geçiş yapmak zorunda kalmadan tüketim bilgilerine tek ekrandan ulaşabilecek.

AKILLI ELEKTRİK SAYAÇLARI MERKEZ OLACAK

Türkiye gazetesinde yer alan habere göre, EPDK uzmanları tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında mevcut elektrik sayaçlarının, su ve doğalgaz tüketim verilerinin de entegre edileceği ortak dijital altyapının merkezi haline getirilmesi planlanıyor.

Gerekli mevzuat ve altyapı çalışmalarının tamamlanmasının ardından su ve doğalgaz sayaçlarından alınan verilerin de akıllı elektrik sayaçları üzerinden okunabileceği belirtiliyor.

Rutte’den Ankara zirvesi öncesi kritik mesaj!
Rutte’den Ankara zirvesi öncesi kritik mesaj!
İçeriği Görüntüle

Millî Akıllı Sayaç Sistemi olarak adlandırılan MASS ile farklı marka sayaç, modem ve haberleşme yazılımlarının ortak bir protokolde buluşturulması amaçlanıyor. Bu sayede yerli ve millî bir dijital ekosistem oluşturulması hedefleniyor.

TÜKETİM VERİLERİ TEK UYGULAMADAN TAKİP EDİLECEK

Ortak altyapının hayata geçirilmesiyle vatandaşlara önemli bir kullanım kolaylığı sağlanacak. Aboneler elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini tek bir uygulama üzerinden yönetebilecek.

Yeni sistem sayesinde tüketim miktarları anlık olarak takip edilebilecek, geçmiş dönem faturaları ve kullanım verileri kolayca karşılaştırılabilecek. Ayrıca dağıtım şirketlerinin tek bir teknolojiye bağımlı kalmasının önüne geçilerek operasyonel maliyetlerin düşürülmesi hedefleniyor.

KIRSAL BÖLGELER İÇİN HİBRİT HABERLEŞME MODELİ

Sistemin kurulum sürecinde kırsal bölgelerde yaşanabilecek coğrafi ve teknolojik zorluklar da dikkate alınıyor. Uzmanlar, özellikle ilk etapta kırsal alanlarda iletişim kaynaklı bazı sorunlar yaşanabileceğini belirtiyor.

Bu kapsamda kırsal bölgeler için hibrit bir haberleşme yapısı üzerinde çalışılıyor. Elektrik hattı üzerinden veri iletimi sağlayan teknolojiler ile radyo frekansı üzerinden çalışan sistemlerin birlikte kullanılması planlanıyor.

Yeni nesil iletişim yöntemlerinin geliştirilmesi ve sistemin ülke genelinde kesintisiz şekilde uygulanabilmesi için AR-GE çalışmalarının sürdüğü ifade ediliyor.

Kaynak: Haber Merkezi