Adalet Bakanlığı, 2026 yılı içerisinde gerçekleştirilmesi planlanan büyük personel alımına ilişkin detayları duyurdu. Adalet Bakanı Akın Gürlek, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada merkez ve taşra teşkilatında görevlendirilmek üzere toplam 15 bin sözleşmeli personel alınacağını bildirdi.

Adalet Bakanlığı

PERSONEL ALIMLARI 2026 YILI İÇİNDE TAMAMLANACAK

Bakan Gürlek açıklamasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından daha önce duyurulan personel alım sürecinin 2026 yılı içinde tamamlanacağını belirtti.

Gürlek paylaşımında şu ifadeleri kullandı:

“Merkez ve taşra teşkilatımızda görevlendirilmek üzere toplam 15 bin sözleşmeli personel alımı için ilana çıkıyoruz. Söz konusu alımları 2026 yılı içerisinde tamamlayarak teşkilatımızın insan kaynağını daha da güçlendireceğiz.”

Adalet Bakanlığı-2

EN FAZLA ALIM ZABIT KÂTİBİ VE İNFAZ KORUMA MEMURU KADROLARINA

Adalet Bakanlığı bünyesinde yapılacak alımlarda en yüksek kontenjan zabıt kâtibi ve infaz koruma memuru kadrolarına ayrıldı.

Açıklanan kadro dağılımı şu şekilde oldu:

44 FARKLI UNVANDA PERSONEL İSTİHDAMI

Bakan Gürlek, toplamda 44 farklı unvanda personel alımı gerçekleştirileceğini belirtti.

Yapılacak alımların adalet hizmetlerinin daha etkin ve hızlı yürütülmesine katkı sağlamasının hedeflendiği ifade edilirken, başvuru şartları ve ilan takviminin önümüzdeki süreçte yayımlanması bekleniyor.

BAŞVURU ŞARTLARI MERAK EDİLİYOR

Personel alımı duyurusunun ardından özellikle:

  • KPSS puan şartı,

  • Yaş kriteri,

  • Mezuniyet şartları,

  • Başvuru tarihleri

adaylar tarafından araştırılmaya başlandı.

Adalet Bakanlığı’nın resmi ilan metnini önümüzdeki günlerde yayımlaması bekleniyor.

Kaynak: Haber Merkezi