Sendikalar, meslek örgütleri ve çeşitli demokratik kitle örgütlerinin katıldığı etkinlikte, NATO’nun dünya genelinde savaş politikalarını derinleştirdiği ve ülkelerin kaynaklarını silahlanmaya yönlendirdiği görüşü dile getirildi. Katılımcılar, Türkiye’nin NATO üyeliğinin sonlandırılmasını ve ülkedeki NATO üslerinin kapatılmasını talep etti.

Basın açıklamasında yapılan konuşmalarda, savunma harcamalarına ayrılan bütçelerin her geçen gün arttığına dikkat çekilerek, bu kaynakların eğitim, sağlık, sosyal güvenlik ve istihdam gibi alanlara yönlendirilmesi gerektiği vurgulandı. Açıklamada, emekçilerin yaşam koşullarının ağırlaştığı bir dönemde savaş politikalarına ayrılan kaynakların kabul edilemez olduğu ifade edildi.

Ellerinde pankart ve dövizlerle alanda toplanan işçiler ve emekçiler, “Savaşa değil emekçiye bütçe”, “Barış hemen şimdi” ve “NATO’ya hayır” sloganları attı. Katılımcılar, uluslararası sorunların savaş ve silahlanma yerine diyalog ve diplomasi yoluyla çözülmesi gerektiğini savundu.

Basın açıklaması, sloganlar ve alkışlarla sona ererken, katılımcılar NATO Zirvesi sürecinde de barış ve emek eksenli taleplerini dile getirmeyi sürdüreceklerini ifade etti.




