ABD Başkanı Donald Trump, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada İran’ı ateşkesi ihlal etmekle suçladı. Açıklama, bölgede kırılgan şekilde sürdüğü belirtilen ateşkes sürecine ilişkin yeni bir kriz tartışmasını da beraberinde getirdi.
“TANKER DRONLARLA HEDEF ALINDI” İDDİASI
Trump’ın paylaşımına göre, Hürmüz Boğazı’ndan geçen bir tanker gemi İran’a ait olduğu öne sürülen dronlar tarafından hedef alındı. İddiaya göre dört dronla gerçekleştirilen saldırıda, dronlardan biri geminin üst güvertesine isabet etti ancak tanker yoluna devam etti.
Trump, diğer üç dronun ise ABD güçleri tarafından etkisiz hale getirildiğini savundu.

“ATEŞKESİN APTALCA İHLALİ”
ABD Başkanı açıklamasında sert ifadeler kullanarak, yaşanan saldırıyı “ateşkes anlaşmasının aptalca bir ihlali” olarak tanımladı. Trump’ın bu çıkışı, Washington ile Tahran arasındaki gerilimin yeniden yükseldiği yorumlarına neden oldu.
Bölgedeki askeri hareketliliğin artabileceğine yönelik endişeler uluslararası kamuoyunda yakından takip ediliyor.

AYNI BÖLGEDE İKİNCİ SALDIRI İDDİASI
Öte yandan dün akşam saatlerinde de Hürmüz Boğazı yakınlarında benzer bir olay yaşandığı öne sürülmüştü. İddialara göre İran’a ait unsurlar, Singapur bandıralı bir yük gemisini hedef aldı.
Söz konusu saldırının, taraflar arasında varıldığı belirtilen ateşkes anlaşmasının ardından gerçekleşen ilk ihlal olabileceği ileri sürülmüştü.
İddialara ilişkin İran cephesinden henüz resmi bir açıklama yapılmazken, uluslararası çevreler gelişmeleri yakından izliyor.




