Başkent Ankara, NATO Liderler Zirvesi öncesinde yoğun güvenlik önlemlerine sahne oluyor. Dünyanın dikkatini üzerine çeken zirve kapsamında emniyet birimleri kent genelinde kapsamlı trafik ve asayiş uygulamaları başlattı. Özellikle kritik güzergâhlarda oluşturulan kontrol noktalarında hem araçlar hem de vatandaşlar detaylı şekilde denetleniyor. Ankara Emniyet Müdürlüğü koordinesinde yürütülen uygulamalarda olası güvenlik risklerinin önüne geçilmesi ve zirvenin sorunsuz şekilde gerçekleştirilmesi amaçlanıyor.

TRAFİK VE ASAYİŞ DENETİMLERİ SIKILAŞTIRILDI
Polis ekipleri, Ankara'nın birçok farklı noktasında oluşturulan uygulama noktalarında kamyon, kamyonet, motosiklet, scooter ve şüpheli görülen araçlar üzerinde ayrıntılı kontroller gerçekleştirdi. Bunun yanı sıra kimlik kontrolleri yapılarak şüpheli şahıslar da denetime tabi tutuldu. Yürütülen uygulamalara Özel Harekat polisleri de destek verirken, güvenlik önlemlerinin zirve süresince kesintisiz şekilde devam edeceği belirtildi.
KURALLARA UYMAYAN SÜRÜCÜLERE CEZA UYGULANDI
Denetimler sırasında sürücülerin ehliyet, ruhsat ve diğer resmi evrakları tek tek kontrol edildi. Araçlarda da gerekli incelemeler yapılırken, trafik kurallarını ihlal ettiği belirlenen sürücüler hakkında trafik ekipleri tarafından idari işlem uygulandı. Yetkililer, alınan tedbirlerin hem vatandaşların güvenliğini sağlamak hem de uluslararası organizasyonun sorunsuz şekilde tamamlanmasını temin etmek amacıyla sürdürüldüğünü ifade etti.

VATANDAŞLARDAN ALINAN TEDBİRLERE DESTEK
Denetim noktasında kontrol edilen vatandaşlardan biri, ailesiyle birlikte dede ziyaretinden döndüklerini belirterek alınan güvenlik önlemlerini doğal karşıladığını söyledi.
Vatandaş, "Yüksek dereceli insanların gelmesi nedeniyle önlemlerin artırılmasını normal karşılıyorum. Zaten İletişim Başkanlığının da belirlediği yönergeler, yol izlenimleri var. Sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Umarım her şey yolunda gider." ifadelerini kullandı.
"7-8 TEMMUZ'DA TRAFİK DURGUN OLACAK"
Kırıkkale'den Ankara'ya arkadaşlarını ziyaret etmek için geldiğini ve aynı zamanda araç muayenesi bulunduğunu söyleyen Mehmet Sümbül ise zirve nedeniyle şehir trafiğinde değişiklik yaşanabileceğini dile getirdi. Sümbül, "7-8 Temmuzda trafik durgun olacaktır diye düşünüyorum. Güzel önlemler alındığını düşünüyorum." sözleriyle uygulamaların yerinde olduğunu ifade etti.

"ÖNLEMLER DAHA DA ARTIRILABİLİR"
Uygulama noktasında denetime giren Mevlüt Aydemir de güvenlik tedbirlerinden memnun olduğunu belirterek şu değerlendirmede bulundu:
"Çok güzel, her zaman olsun böyle. Önlemler biraz daha artırılsın, daha iyi. Ankara'mız da güzelleşti bu ara, dikkat ediyorlar. Trafik tabii biraz sıkıntılı. Böyle önlemlerin artırılması daha iyi."



