Ankara’dan Anadolu’ya Uzanan Kültür Yolculuğu Başladı
Kültür Sanat Muhabirleri Derneği tarafından düzenlenen “7. Medya, Kültür Sanat ve Turizm Buluşmaları” Ankara’da gerçekleştirildi. Kültür ve Turizm Bakanlığının katkılarıyla hayata geçirilen proje kapsamında gazeteciler, Anadolu’nun tarihi ve kültürel değerlerini yerinde inceleyerek kamuoyuna tanıtacak.
POPİAD Genel Merkezi’nde düzenlenen programa kültür-sanat muhabirleri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve kamu yöneticileri katıldı. Programda konuşan Kültür Sanat Muhabirleri Derneği Başkanı İbrahim Gökdemir, derneğin kuruluşundan bu yana kültür, sanat ve turizm alanlarında çok sayıda etkinlik gerçekleştirdiğini belirtti.

Türkiye’nin Kültürel Mirası Gündeme Taşınıyor
Derneğin 2013 yılında kurulduğunu ifade eden Gökdemir, geçen süreçte yüzlerce etkinliğe imza attıklarını söyledi. Medya, Kültür, Sanat ve Turizm Buluşmaları projesiyle Türkiye’nin tarihi ve kültürel zenginliklerini daha geniş kitlelere ulaştırmayı amaçladıklarını vurgulayan Gökdemir, gazetecilerin bu süreçte önemli bir görev üstlendiğini dile getirdi.
“Ankara’yı Yeniden Keşfedeceğiz”
Ankara’nın sahip olduğu tarihi ve kültürel mirasın yeterince bilinmediğine dikkat çeken Gökdemir, başkentin tanıtımına katkı sunmak amacıyla programa Ankara’dan başladıklarını söyledi.
Gökdemir, “Bu yüzden Ankara’dan başlıyoruz. Ankara’yı yeniden keşfedeceğiz. Ankara bizim için çok önemli. Ankara, Türk dünyası için de çok önemli bir başkent.” ifadelerini kullandı.

Rota Yozgat, Sivas ve Erzincan
Projenin bu yılki durağının Yozgat, Sivas ve Erzincan olduğunu açıklayan Gökdemir, 1-5 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek saha programlarıyla gazetecilerin üç ilin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini yerinde inceleyeceğini belirtti.
Anadolu’nun köklü geçmişe sahip şehirlerinin tanıtımına katkı sunmayı hedeflediklerini kaydeden Gökdemir, “Rotamızı sırasıyla Yozgat, Sivas ve Erzincan’a çevireceğiz. O illerin farkındalığı için katkı sağlayacağız.” dedi.

Kültür ve Turizm Bakanlığından Destek
Programa katılan Kültür ve Turizm Bakanlığı Daire Başkanı Sanem Arıkan da projenin kültürel mirasın korunması ve tanıtılması açısından önemli bir çalışma olduğunu söyledi.
Bakanlığın sivil toplum kuruluşlarıyla yürütülen projelere önem verdiğini belirten Arıkan, bu tür çalışmaların kültürel değerlerin gelecek kuşaklara aktarılmasına katkı sunduğunu ifade etti.
Arıkan, “Bakanlığın bir sivil toplum kuruluşunun arkasında olması çok önemli ve kıymetli. Böyle bir çalışma yaptığı için İbrahim Bey’e de teşekkür ediyorum.” dedi.
“Kimliğimizi ve Kültürümüzü Korursak Var Oluruz”
Konuşmasında kültürel değerlerin korunmasının önemine dikkat çeken Arıkan, “Kimliğimizi, dilimizi ve kültürümüzü korursak var oluruz.” ifadelerini kullandı.
Projenin kültürel farkındalığın artırılması açısından değerli olduğunu belirten Arıkan, organizasyonda emeği geçenlere teşekkür etti.
İlk Durak Ankara’nın Tarihi Mirası
Programın ardından Kültür Sanat Muhabirleri Derneği üyeleri ve kültür-sanat muhabirleri, Ankara’nın öne çıkan tarihi noktalarını ziyaret etti. Gezi programında Ankara Kalesi, Hacı Bayram Veli Camii ve Augustus Tapınağı yer aldı.

