Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) tarafından yapılan açıklamada; Elazığ’ın Sivrice ilçesinde 3,9 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Deprem bölgede kısa süreli paniğe neden oldu.

Saat 10.37’de meydana gelen deprem çevre ilçelerde de hissedilirken, ilk belirlemelere göre herhangi bir can veya mal kaybına ilişkin resmi açıklama yapılmadı.

G7 öncesi Cenevre karıştı! Göstericiler polisle çatıştı, BM ofisinin camları kırıldı
G7 öncesi Cenevre karıştı! Göstericiler polisle çatıştı, BM ofisinin camları kırıldı
İçeriği Görüntüle

Screenshot 2026 05 26 At 11 04 41 (1) Afad Deprem (@Depremdairesi) X

DEPREMİN MERKEZ ÜSSÜ SİVRİCE OLDU

Yetkililer tarafından paylaşılan verilere göre depremin merkez üssü Elazığ’ın Sivrice ilçesi olarak kaydedildi. Bölge, geçmiş yıllarda meydana gelen büyük depremler nedeniyle Türkiye’nin yakından takip edilen fay hatları arasında yer alıyor.

Depremin ardından vatandaşların kısa süreli panik yaşadığı, bazı kişilerin tedbir amacıyla evlerinden dışarı çıktığı öğrenildi.

Depremin büyüklüğü konusunda AFAD ve Kandilli Rasathanesi’nin verileri örtüşürken, derinlik konusunda farklı rakamlar paylaşıldı.

Kandilli Rasathanesi, depremin yerin 1,8 kilometre derinliğinde gerçekleştiğini açıkladı. AFAD ise depremin derinliğini 11,07 kilometre olarak duyurdu.

Kaynak: HABER MERKEZİ