2026 FIFA Dünya Kupası’nda mücadele eden İran Milli Takımı’nın ABD’deki turnuva sürecinde karşılaştığı kısıtlamalar krize dönüştü. İran Futbol Federasyonu’nun, milli takıma uygulanan seyahat ve organizasyon sınırlamaları nedeniyle FIFA nezdinde girişimde bulunmaya hazırlandığı bildirildi.

İran basınında yer alan haberlere göre, takımın ABD’deki maçlar sırasında karşılaştığı uygulamalar Tahran yönetiminin tepkisini çekti. İran Milli Takımı, G Grubu’ndaki ilk iki karşılaşmasını Los Angeles’taki SoFi Stadyumu’nda oynarken, ABD’de kalmak yerine Meksika’nın Tijuana kentindeki kamp merkezinden maçlara gidip geldi.

İRAN’DAN FIFA’YA ŞİKAYET HAZIRLIĞI

İran Futbol Federasyonu’nun, Dünya Kupası sürecinde milli takıma uygulanan kısıtlamaların “fırsat eşitliği” ilkesini zedelediği gerekçesiyle FIFA’ya başvurmaya hazırlandığı belirtildi.

İran kafilesinin maçlardan önce Los Angeles’a sınırlı süreyle giriş yapabildiği, bazı takım görevlileri ve federasyon yetkililerinin ise ABD’ye girişine izin verilmediği öne sürüldü. Bu durumun takımın hazırlık sürecini ve organizasyon planlamasını olumsuz etkilediği savunuldu.

TAKIM TIJUANA’DAN MAÇLARA GİDİP GELDİ

İran Milli Takımı, turnuva boyunca kamp merkezi olarak Meksika’nın Tijuana kentini kullandı. Takım, Los Angeles’taki maçlarına buradan gidip geldi.

İran Teknik Direktörü Emir Galenoi, turnuva boyunca yaptığı açıklamalarda takımının diğer ülkelere uygulanmayan zorluklarla karşı karşıya kaldığını belirterek organizasyon sürecine tepki gösterdi. Galenoi, yaşananların takımın hazırlık ve dinlenme programını etkilediğini savundu.

ABD’li yetkililer ise İran kafilesine yönelik uygulamaların güvenlik değerlendirmeleri kapsamında sürdürüldüğünü ve bazı kısıtlamaların hafifletilmesine yönelik görüşmelerin devam ettiğini bildirdi.

BELÇİKA İLE GOLSÜZ BERABERLİK

Saha içindeki mücadelede ise İran, G Grubu’ndaki ikinci maçında Belçika ile karşı karşıya geldi. Los Angeles’taki SoFi Stadyumu’nda oynanan karşılaşma 0-0 sona erdi.

Bu sonuçla İran, gruptaki ikinci maçından da beraberlikle ayrıldı. İlk karşılaşmasında Yeni Zelanda ile 2-2 berabere kalan İran, Belçika karşısında aldığı 1 puanla gruptan çıkma umutlarını son maça taşıdı.

SOYUNMA ODASINA TEŞEKKÜR MESAJI

Belçika maçı sonrası İran Milli Takımı’nın Los Angeles’taki soyunma odasına bıraktığı mesaj da dikkat çekti. İran Futbol Federasyonu tarafından paylaşılan notta, ev sahibi kente teşekkür edildi.

Mesajda, “Los Angeles’a gururla geldik, onurumuzla mücadele ettik ve başımız dik ayrılıyoruz” ifadeleri yer aldı. İranlı taraftarlara da destekleri için teşekkür edilen notta, “Dünyanın tüm ulusları arasında barış, saygı ve dostluk diliyoruz” denildi.

Ankara Üniversitesi okçuları Samsun'dan 2 kupa ve 7 madalya ile döndü
Ankara Üniversitesi okçuları Samsun'dan 2 kupa ve 7 madalya ile döndü
İçeriği Görüntüle

SON MAÇ MISIR İLE

İran, G Grubu’ndaki son maçında 27 Haziran’da Mısır ile karşı karşıya gelecek. Bu karşılaşma, İran’ın Dünya Kupası’ndaki yoluna devam edip etmeyeceği açısından kritik önem taşıyor.

Kısıtlamalar nedeniyle yaşanan tartışmalar saha dışındaki gündemi belirlerken, İran Milli Takımı’nın FIFA’ya yapacağı olası başvurunun nasıl sonuçlanacağı merak ediliyor.

Kaynak: Haber Merkezi