Ankara’da ulaşım altyapısını güçlendirecek en önemli yatırımlardan biri olan Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı (Mamak Metrosu) projesinde çalışmalar aralıksız sürüyor. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, yapımı devam eden metro hattı şantiyesini ziyaret ederek hem teknik ekipten bilgi aldı hem de projenin son durumunu yerinde inceledi.

Yaklaşık 7,46 kilometre uzunluğunda ve 8 istasyondan oluşacak metro hattının Ankara’nın doğu aksındaki ulaşım yükünü önemli ölçüde hafifletmesi hedefleniyor. İnceleme programına ilçe belediye başkanları, Büyükşehir Belediye Meclisi üyeleri ve Ankara Büyükşehir Belediyesi bürokratları da katıldı.

BEŞ İSTASYONDA YOĞUN İMALAT DEVAM EDİYOR
Şantiye ziyareti sırasında proje hakkında teknik sunum yapan Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ Proje Müdürü Arif Volkan İçöz, planlanan sekiz istasyonun beşinde aktif olarak yapım çalışmalarının sürdüğünü söyledi.

İçöz, yapım sürecinin 16 Temmuz 2025 tarihinde başladığını hatırlatarak mevcut iş programına göre hattın 14 Ocak 2029 tarihinde tamamlanmasının planlandığını ifade etti.
Bilgilendirmenin ardından Başkan Mansur Yavaş, basın mensuplarıyla birlikte yapımı devam eden istasyonlarda incelemelerde bulunarak yürütülen çalışmaları yerinde değerlendirdi.

YAVAŞ’TAN ERKEN TAMAMLANMA MESAJI
İncelemeler sırasında gazetecilerin "Metro ne zaman bitecek?" sorusunu yanıtlayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, projenin planlanan tarihten daha önce tamamlanması için çalışacaklarını belirtti. Yavaş, bu konuda, "Seçimden önceye çekeriz inşallah." ifadelerini kullandı.

YENİ METRO HATLARI İÇİN İHALE HAZIRLIKLARI TAMAMLANIYOR
Başkan Yavaş, yalnızca Mamak Metrosu hakkında değil, Ankara'da planlanan diğer raylı sistem yatırımlarıyla ilgili de önemli bilgiler verdi.

Yatırım programına alınan Koru–Yaşamkent ve Koru–Bağlıca metro hatlarında ihale hazırlıklarının büyük ölçüde tamamlandığını belirten Yavaş, bu projelerin ihale sürecinin kısa süre içinde başlatılacağını açıkladı.
Bunun yanında Dikmen Metrosu için de yatırım programına alınma başvurusunun yapıldığını ifade eden Yavaş, onay alınması halinde projenin temelinin vakit kaybetmeden atılacağını söyledi.

"METROLARIN BORCUNU ALTI YILDA ÖDEDİK"
Metro yatırımlarının finansmanına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Mansur Yavaş, Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan metro projelerinin maliyetlerinin belediyelerden tahsil edildiğini hatırlattı. Konuyla ilgili açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
"Eğer o da onaylanırsa hemen temelini atacağız. Bildiğiniz gibi Ulaştırma Bakanlığı yaptığı metroların parasını da bizden alıyor. Dolayısıyla metroyu kim yaptı sorusunun cevabı biraz karışık. Biz, bizden önce yapılan metroların borcunu altı senede ödedik. Az önce de dediğim gibi Dikmen Metrosu ve Koru-Yaşamkent Metrosu’nun ihalelerini hemen yapacağız."
ŞANTİYEDE BİRDEN FAZLA NOKTADA EŞ ZAMANLI ÇALIŞMA
12 Mayıs 2025 tarihinde yapım sözleşmesi imzalanan ve 16 Temmuz 2025 tarihinde inşasına başlanan Dikimevi–Natoyolu Metro Hattı'nda çalışmalar farklı noktalarda eş zamanlı olarak ilerliyor.

TBM tünel çalışmaları ile birlikte Portal Bölgesi, Natoyolu, Akşemsettin, Cengizhan ve Fahri Korutürk istasyonlarında yoğun imalat faaliyetleri devam ediyor. Böylece projenin farklı etaplarında aynı anda üretim gerçekleştirilerek sürecin hızlandırılması amaçlanıyor.

TÜNEL VE İSTASYON İMALATLARINDA İLERLEME SAĞLANDI
Projede mühendislik ve altyapı çalışmalarında da önemli aşamalar geride bırakıldı. Metro güzergâhının tasarımı tamamlanırken bazı istasyonların mimari ön projeleri onaylandı. Diğer istasyonlarda ise tasarım süreçleri sürüyor.

Yeni kullanılacak bir adet tünel açma makinesi (TBM) için sipariş süreci tamamlanırken, rayların tamamının temin edildiği bildirildi. Tünel segmentlerinin üretiminde ise yaklaşık yüzde 18 seviyesinde ilerleme kaydedildi.
Natoyolu ve Akşemsettin istasyonlarında fore kazık imalatları devam ederken, diğer istasyonlarda altyapı düzenlemeleri ve kazı çalışmaları aralıksız sürdürülüyor.

VATANDAŞ VE ESNAF İÇİN DESTEK ÇALIŞMALARI DA YÜRÜTÜLÜYOR
Metro inşaatının çevresel ve sosyal etkilerini en aza indirebilmek amacıyla güzergâh üzerinde bulunan mahalle muhtarları, vatandaşlar ve işletmelerle düzenli bilgilendirme toplantıları gerçekleştiriliyor. Öte yandan Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nin aldığı karar doğrultusunda, raylı sistem çalışmaları nedeniyle gelir kaybı yaşayan işletmelere yönelik destek çalışmalarının da sürdüğü belirtildi.

PROJEDE 255 PERSONEL GÖREV YAPIYOR
Ankara'nın ulaşım ağını güçlendirecek yatırımlar arasında yer alan Dikimevi–Natoyolu Metro Hattı'nda altyüklenici firmalar da dahil olmak üzere toplam 255 personel görev yapıyor.





