Martı TAG uygulamasına ilişkin davanın 7’nci duruşması, 24 Haziran’da İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görüldü. İstinaf Mahkemesi’nin daha önce iki kez kaldırdığı kararın ardından alt mahkeme yeniden karar verdi.
Mahkeme, davanın kısmen kabulüne kısmen reddine hükmetti. Taksicilerin Martı TAG uygulamasının kapatılmasına yönelik tedbir talebi ise reddedildi.

DOSYA ÜÇÜNCÜ KEZ İSTİNAF’A TAŞINIYOR
İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, İstanbul Havalimanı Turizm Taksiciler Karayolu Yolcu Taşıma Kooperatifi, Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Taksi Sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası, Gaziantep Şoförler ve Otomobilciler Odası ile Kayseri Otomobilciler Kamyon, Otobüs, Kamyonet ve Şoförler Odası Başkanlığı tarafından açılan davada yeni karar çıktı.
Mahkeme heyeti, dosyada davanın kısmen kabulüne kısmen reddine karar verdi. Kararın ardından dosyanın üçüncü kez İstinaf Mahkemesi’ne taşınacağı belirtildi.

“UYGULAMANIN KAPATILMASINA YÖNELİK TALEP REDDEDİLDİ”
Duruşma sonrası açıklama yapan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, taksicilerin uygulamanın kapatılmasına yönelik tedbir talebinin reddedildiğini söyledi.
Öktem, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebi reddedildi. Genel olarak davanın kısmen kabul kısmen reddine karar verildi. 2024 yıllarında verilen benzer şekilde verilen karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırılmıştı. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi'nin değerlendirmesine sunacağız. Hukukun üstünlüğüne ve yargı süreçlerinin sağlıklı şekilde işleyeceğine olan inancımız tam. Bu süreç boyunca bize güvenen, destek veren ve Türkiye'nin en büyük topluluğunu oluşturan TAG ailesinin tüm mensuplarına teşekkür ediyoruz. Kamuoyunu süreçle ilgili gelişmeler hakkında şeffaf şekilde bilgilendirmeyi sürdüreceğiz.”
İSTİNAF SÜRECİ BEKLENECEK
Martı TAG davasında verilen son kararın ardından gözler yeniden İstinaf Mahkemesi’ne çevrildi. Daha önce iki kez kaldırılan kararın ardından dosyanın üçüncü kez üst mahkeme tarafından değerlendirileceği bildirildi.
Süreç devam ederken, Martı TAG cephesi kamuoyunu gelişmeler hakkında bilgilendirmeyi sürdüreceğini açıkladı.




