Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Gaziantep Bölge Müdürlüğü görev alanında bulunan Gaziantep, Kahramanmaraş, Kilis ve Şanlıurfa’daki resmî ilan ve reklam yayımlama hakkına sahip gazete ve internet haber sitesi temsilcileriyle bir araya geldi. Bölge basınının mevcut durumunun değerlendirildiği toplantıda sektörün karşı karşıya bulunduğu sorunlar, beklentiler ve çözüm önerileri kapsamlı şekilde ele alındı.
Yerel medya temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği toplantıda, basın kuruluşlarının ekonomik yapılarının güçlendirilmesi, dijital dönüşüm süreçleri ve gazetecilik mesleğinin geleceğine ilişkin konular gündeme geldi.
BASIN BULUŞMALARI GAZİANTEP İLE DEVAM ETTİ
Toplantıda konuşan Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Türkiye genelinde sürdürdükleri basın buluşmalarının önemine dikkat çekti. Adana’da başlayan ziyaret programlarının Gaziantep ile devam ettiğini belirten Çay, önümüzdeki süreçte Malatya ve Diyarbakır’daki basın temsilcileriyle de bir araya geleceklerini ifade etti.
Kurum ile basın kuruluşları arasındaki iletişimi her zaman güçlü ve yapıcı bir zeminde tutmaya çalıştıklarını vurgulayan Çay, sahada görev yapan gazetecilerle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmelerin sektörün ihtiyaçlarını daha iyi analiz etme fırsatı sunduğunu dile getirdi.

BÖLGE BASININA 234 MİLYON LİRAYI AŞAN DESTEK
Toplantının önemli gündem maddelerinden biri de bölge basınına sağlanan resmî ilan ve reklam destekleri oldu. Genel Müdür Çay, 2025 yılı boyunca Gaziantep Bölge Müdürlüğü görev alanında bulunan basın kuruluşlarına 234 milyon liranın üzerinde kaynak aktarıldığını açıkladı.
2026 yılının ilk döneminde ise bu rakamın 124 milyon liraya ulaştığını belirten Çay, yıl sonuna kadar geçen yılın üzerine çıkmayı hedeflediklerini söyledi. Çay, desteklerin artırılması yönündeki çalışmaların sürdüğünü belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Yayımlatılan resmî ilan ve reklamların adet ve tutarlarını veriler üzerinden sürekli takip ediyor; basın kuruluşlarımıza aktarılan kaynağın daha da artması için çaba sarf ediyoruz”
BASIN İLAN KURUMU’NUN GÜCÜNE VURGU
Basın sektörünün sürdürülebilirliği açısından Basın İlan Kurumu’nun kritik bir rol üstlendiğini ifade eden Abdulkadir Çay, kurumun güçlenmesinin doğrudan basın camiasına katkı sağlayacağını söyledi. Yerel düzeyde oluşturulan birlik ve dayanışma ortamının önemine değinen Çay, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Basın sektörü açısından Kurumumuz merkezi bir pozisyonda. Kurumumuz ne kadar güçlü olursa, sektöre yapacağı katkılar da o kadar fazla olacaktır. Basın camiasını güçlendirmeyi konuşuyorsak, Kurumumuzu daha iyi noktaya getirmek durumundayız. Sizlerin tüm paydaşlarla yerelde yaptığınız çalışmalar, ortaya koyduğu birliktelik atmosferi, bize güç verecektir”
BASIN ÇALIŞANLARINA YÖNELİK YENİ İŞ BİRLİKLERİ
Toplantıda medya kuruluşlarının finansal yapılarının güçlendirilmesine yönelik çalışmalar hakkında da bilgi verildi. Basın kuruluşlarının kredi imkanlarına daha kolay erişebilmesi ve basın çalışanlarının çeşitli hizmetlerden avantajlı şartlarda yararlanabilmesi amacıyla farklı kurumlarla iş birlikleri yürütüldüğü belirtildi. Yapılan çalışmalarla hem medya kuruluşlarının ekonomik açıdan desteklenmesi hem de çalışanların sosyal imkanlarının geliştirilmesinin hedeflendiği ifade edildi.
AKADEMİ VE BASIN DÜNYASI ARASINDA KÖPRÜ KURULUYOR
Basın sektörünün en önemli ihtiyaçlarından birinin nitelikli insan kaynağı olduğuna dikkat çeken Genel Müdür Çay, üniversitelerle gerçekleştirilen iş birliklerinin önemine vurgu yaptı. Gazetecilikte sahada kazanılan tecrübenin akademik bilgiyle birleşmesinin sektöre önemli katkılar sağlayacağını belirten Çay, Basın İlan Kurumu’nun akademi ile medya dünyası arasında köprü görevi üstlendiğini ifade etti.
Bu kapsamda gerçekleştirilen eğitim faaliyetleri ve gazetecilik atölyelerine değinen Çay, 15 Temmuz Manşetleri Gazetecilik Atölyesi kapsamında iletişim fakültesi öğrencileri, akademisyenler ve medya temsilcilerini bir araya getirdiklerini söyledi. Çay, atölye çalışmalarıyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
“Burada, Gaziantep’te sizlerin de katkılarıyla ortaya çıkan manşetler 15 Temmuz’un 10. yıl dönümü etkinlikleri kapsamında sergileniyor olacak”
STAJ İMKÂNLARI GENİŞLETİLDİ
Gençlerin gazetecilik mesleğine kazandırılmasının önemine dikkat çeken Çay, daha önce yalnızca Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü bünyesinde uygulanan staj programının artık Bölge Müdürlüklerini de kapsayacak şekilde genişletildiğini açıkladı. Yeni uygulamayla birlikte daha fazla öğrencinin medya sektörünü yakından tanıma ve mesleki deneyim kazanma fırsatı elde edeceği belirtilirken, yetişmiş insan kaynağının sektörün geleceği açısından hayati öneme sahip olduğu vurgulandı.
BİK ANALİTİK’İN YENİ VERSİYONU TEMMUZDA DEVREYE GİRİYOR
Dijital yayıncılığın hızla geliştiği günümüzde internet haber sitelerinin ölçümleme sistemleri de önem kazanmaya devam ediyor. Bu kapsamda açıklamalarda bulunan Genel Müdür Çay, internet haber sitelerine yönelik ölçümleme sistemi olan BİK Analitik’in yeni versiyonuna ilişkin çalışmaların tamamlandığını duyurdu.
Deneme süreçlerinin başarıyla sonuçlandığını belirten Çay, Temmuz ayında kullanıma sunulacak BİK Analitik Versiyon 2’nin daha kapsamlı özelliklere sahip olacağını ve dijital yayıncılık alanındaki ihtiyaçlara daha güçlü cevap vereceğini söyledi. Çay ayrıca, dijital telif hakları konusunda Türkiye Büyük Millet Meclisi Dijital Mecralar Komisyonu bünyesinde yürütülen çalışmaları yakından takip ettiklerini ve ihtiyaç duyulması halinde sürece katkı sunmaya hazır olduklarını ifade etti.
“GELİRLERİ ARTIRMAKTAN BAŞKA BİR SEÇENEĞİMİZ YOK”
Basın kuruluşlarının ekonomik açıdan güçlendirilmesine yönelik çalışmalar hakkında da değerlendirmelerde bulunan Genel Müdür Çay, yalnızca resmî ilan gelirlerinin değil reklam gelirlerinin de artırılması gerektiğini söyledi. Yerel medyanın sürdürülebilirliği açısından yeni gelir alanlarının oluşturulmasının önem taşıdığını belirten Çay, “Biz bunu ilan ve reklam ekosisteminin büyütülmesi olarak ifade ediyoruz. Gelirleri artırmaktan başka bir seçeneğimiz yok” ifadelerini kullandı.
Bölge Müdürlüklerinin girişimleriyle yeni reklam alanları oluşturulmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini belirten Çay, basın kuruluşlarından gelecek proje ve önerilere açık olduklarını da sözlerine ekledi.
TOPLANTI İSTİŞARELERİN ARDINDAN SONA ERDİ
Gaziantep’te gerçekleştirilen toplantı, gazete ve internet haber sitesi temsilcilerinin görüş, talep ve önerilerinin alınmasının ardından tamamlandı. Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay’ın Gaziantep programına Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun, İnsan Kaynakları Müdürü Ramazan Duman ve Gaziantep Bölge Müdürü Arda Aşkın da eşlik etti.






