Sarıyer’de eski nişanlısı 18 yaşındaki Oya Budak’ı silahla öldüren Samet Terzi’nin yargılandığı davada karar çıktı. İstanbul 18. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen davada sanık Terzi, “kadına karşı kasten öldürme” ve “ruhsatsız silah bulundurma” suçlarından ağırlaştırılmış müebbet ile 2 yıl 3 ay 10 gün hapis cezasına çarptırıldı.
Sarıyer’de eski nişanlısı 18 yaşındaki Oya Budak’ı silahla öldüren Samet Terzi’nin yargılandığı davada karar çıktı. İstanbul 18. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen davada sanık Terzi, “kadına karşı kasten öldürme” ve “ruhsatsız silah bulundurma” suçlarından ağırlaştırılmış müebbet ile 2 yıl 3 ay 10 gün hapis cezasına çarptırıldı.
Mahkeme kararında, olayın vahameti, suçun işleniş biçimi ve sanığın sabıkalı hali dikkate alınarak haksız tahrik indirimi, cezada erteleme ve takdiri indirim uygulanmadığı belirtildi.
Olay, 26 Haziran 2025 tarihinde Sarıyer’de meydana geldi. Sanık Samet Terzi, eski nişanlısı olan 18 yaşındaki Oya Budak’ı gezme bahanesiyle evinden aldı.
Bir süre sonra Terzi’nin araçtan inmesinin ardından Oya Budak, sanığın ne yaptığını merak ederek yanına gitti. Sanığın elinde silah olduğunu gören Budak kaçmaya başladı.
İddianamede yer alan bilgilere göre, Samet Terzi kaçmaya çalışan Oya Budak’a bir el ateş ederek genç kadını yere düşürdü. Ardından Budak’ın yanına giden Terzi, bu kez başına ateş etti.
Çevredeki vatandaşların yardımıyla hastaneye kaldırılan 5 aylık hamile Oya Budak, doktorların tüm müdahalesine rağmen kurtarılamadı.
Soruşturma kapsamında hazırlanan iddianamede, sanık Terzi’nin olayda kullandığı silahın ruhsatsız olduğu belirtildi. Terzi’nin savunmasında uyuşturucu madde kullandığını beyan ettiği de dosyada yer aldı.
İddianamede, sanığın eski nişanlısını gezme bahanesiyle çağırarak olayı planlı şekilde gerçekleştirdiğinin değerlendirildiği kaydedildi.
İddianamede Samet Terzi hakkında “kadına karşı tasarlayarak öldürme” ve “ruhsatsız silah bulundurma veya taşıma” suçlarından ağırlaştırılmış müebbet hapis ile 2 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası talep edilmişti.
İstanbul 18. Ağır Ceza Mahkemesi’nde yapılan yargılamada karar 19 Haziran’da açıklandı. Mahkeme Başkanı Ali İhsan Horasan, sanığın “kadına karşı kasten öldürme” ve “ruhsatsız silah bulundurma” suçlarından cezalandırıldığını bildirdi.
Mahkeme heyeti, sanık hakkında ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasına hükmetti. Ayrıca “ruhsatsız silah bulundurma” suçundan 2 yıl 3 ay 10 gün hapis cezası verildi.
Kararda, olayın vahameti, meydana geliş şekli ve sanığın sabıkalı hali nedeniyle suç işleme eğiliminin gözetildiği vurgulandı. Bu gerekçelerle sanık hakkında haksız tahrik indirimi, cezada erteleme ve takdiri indirim uygulanmadı.
Oya Budak’ın ölümüyle sonuçlanan davada verilen karar, kadın cinayetleri ve cezasızlık tartışmalarının sürdüğü bir dönemde kamuoyunda geniş yankı uyandırdı.