CHP’den ayrılarak AK Parti’ye katılan Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, parti değişikliği sürecine ilişkin açıklamalarda bulundu. Görev sürecinde yaşanan gelişmelerin kararında etkili olduğunu belirten Koç, yaşananları ilerleyen günlerde kamuoyuyla ayrıntılı şekilde paylaşacağını söyledi.

Bir törende basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Levent Koç, Haymana Belediye Başkanlığı görevinde geçen iki yılı aşkın süreci değerlendirdi.

Koç, açıklamasında; “İki yılı aşkın bir zamandır Haymana'da bir görev yürütüyoruz. Ve Rabbime hamdolsun, mahcubiyetsiz bir şekilde yürütme adına da gecemizi gündüzümüze kattık. Bir gün dahi izin almadan bugünlere şehrimizi taşıdık.”dedi.

A W732230 01

“HAYMANA HAK ETTİĞİ YERE GELMELİYDİ”

Belediye başkanlığı dönemindeki çalışmalarına değinen Koç, Haymana’nın sahip olduğu potansiyeli ortaya çıkarmak için çalıştıklarını ifade etti.

Koç, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Tabii niyetimiz neydi? Niyetimiz şuydu: Haymana çok farklı nimetlere sahip. O nimetlerle de muhakkak ki hak ettiği yere gelmeliydi. Ve bugüne kadar Haymana'nın veya Haymana'ya bu projeleri kazandırdığım. Kazandırmamıza vesile olan, bizlere desteğini hiçbir zaman esirgemeyen Mansur Yavaş Başkanıma tabii ki çok teşekkür ediyorum. Emeği büyük üzerimizde; gerek siyasi kişiliği ve gerekse Haymana'ya kazandırdıklarıyla.”

“ÇOK FARKLI OLAYLAR VE BİRİKMİŞLİKLER OLDU”

CHP’den ayrılma kararının arkasında çeşitli nedenler bulunduğunu belirten Koç, sürecin tek bir olaydan ibaret olmadığını belirterek; “Ama tabii ki çok farklı olaylar, çok farklı yaşanmışlıklar oldu, çok farklı birikmişlikler oldu. Ve bu birikmişlikler üzerine, gerçekten daha fazla devam edebilme durumumuz kalmadı.” İfadelerine yer verdi.

“KARARIMIN TÜM ARKA PLANINI AÇIKLAYACAĞIM”

Kararın arka planını ayrıca açıklayacağını, kamuoyunun sürecin tüm detaylarını bilmediğini belirten Koç, “Ki biz yola çıkarken Mansur Bey'le yola çıkmıştık. Bunların sebeplerini de ayrıca açıklayacağım zaten. Çünkü kamuoyu neyin ne olduğunu maalesef bilmiyor. Bizler de istedik ki şu iki günlük süreçte insanlar bir eteklerindeki taşları döksünler.” Şeklinde konuştu.

“HAYMANA’YA KAZANDIRDIKLARIMIZIN ŞAHİDİ OLMAYA DAVET EDİYORUM”

Bazı çevrelerden farklı açıklamalar gelebileceğini söyleyen Koç, eleştiride bulunanları Haymana’daki çalışmaları görmeye davet etti.

Koç, “Tabii fevri davrananlar olacaktır, farklı açıklamalar yapacak, yapanlar olacaktır. Ben o arkadaşları da Haymana'ya ve Haymana'ya son iki buçuk yılda kazandırdıklarımıza şahitlik etmek üzere bekliyorum” ifadelerini kullandı.

“PROJELERİMİZİN YÜZDE 89,6’SINI GERÇEKLEŞTİRDİK”

Görev sürecindeki çalışmaları hakkında da bilgi veren Koç, vaat edilen projelerin büyük bölümünü tamamladıklarını söyleyerek şunları kaydetti:

“Bir günü de bırakın, zamanı bereketlendirme tabirini ortaya koyduk. Zamanı bereketlendirelim ve şu şehri hak ettiği yere taşıyalım. Ve hamdolsun geldiğimiz noktada dediğim gibi çoğu şeyi başardık. Projelerimizin, vaatlerimizin yüzde 89.6'sını gerçekleştirdik hamdolsun.”

Haymana’nın turizm ve sosyal yaşam açısından daha fazla öne çıkabileceğini ifade eden Koç, ilçenin Ankara için önemli bir merkez olabileceğini dile getirdi.

“7 MİLYON İNSANIN GİDECEĞİ YER YOK”

Haymana’nın sahip olduğu imkanlara dikkat çeken Koç, “Çünkü hep dediğim gibi 7 milyon insanın gideceği yer yok. 7 milyon insan yazın Karagöl, Mogan; kışın AVM'lere hapsoluyor. Ve her dış ilçenin elinde çok farklı dinamikler var.” Dedi.

Koç, hedeflerinin Ankara’nın ilçelerini daha cazip hale getirmek olduğunu belirterek, “İstiyoruz ki o dinamiklerle bu şehirleri inşa edelim ve Ankaralı ebeveynlerin ‘Artık hafta sonu çocuklarımızı nereye götürelim?’ sorusuna cevap olalım. Ve inşallah buna da cevabı en net şekilde veren bir ilçe olacaktır Haymana” ifadelerini kullandı.

“HEMŞEHRİLERİMİZ GERÇEKLERİ ÖĞRENDİĞİNDE ANLAYACAK”

Haymana halkının tepkisine ilişkin soruya da yanıt veren Koç, bazı vatandaşların sürecin tüm ayrıntılarını bilmediğini söyledi.

Koç, “Değerli hemşehrilerimizden olayları tabii ki bilmeyenler var. Onlardan tabii ki tepkiler olacaktır, haklı yerler olacaktır” dedi.

CHP'de yaprak dökümü sürüyor: Kılıçdaroğlu bu iki ilin başkanlarını görevden aldı
CHP'de yaprak dökümü sürüyor: Kılıçdaroğlu bu iki ilin başkanlarını görevden aldı
İçeriği Görüntüle

Sürecin detaylarını açıklayacağını belirten Koç, “Birikmişlikler neymiş, bizi bu çizgiye getirenler nelermiş, bunları da kendilerine izah ettiğimizde, o hemşehrilerimiz de alnımızdan öpecektir bizim, ondan eminim” diye konuştu.

MANSUR YAVAŞ GÖRÜŞMESİNE İLİŞKİN AÇIKLAMA

Koç, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş ile yaptığı görüşmeye ilişkin de değerlendirmelerde bulundu.

Görüşmenin kamuoyuna yansıdığı şekilde olmadığını ifade eden Koç, şunları söyledi:

"Başkanımla görüşmeyi hafta sonu gittik, sağ olsun Ertan Bey kanalıyla gittik. O çok meşhur 'elini öptü, elini öptü' muhabbeti öyle değil. Başkanımız zaten elini öptürmez tabiatı itibariyle. Kendisini ziyaret ettik, ziyarette kendisine sadece şunu sordum ben ki en büyük sıkıntı bu: 'Yaklaşık 6 aydır ben size ulaşamıyorum. Size benim ilçe başkanım ulaşıyor, benim meclis üyem gelip iki buçuk saat makamınızda durabiliyor. Ben size neden ulaşamıyorum?' O soruya cevap aradım açıkçası ama çok farklı bir cevap aldım kendisinden. 'Bakan Bey'e gittiğinden haberdar etmedin.' dedi. Oysaki ben Bakan Bey'e üç gün öncesinde gitmiştim zaten, cevap o değildi.”

Koç, yaşanan sürecin detaylarını ilerleyen günlerde açıklayacağını belirterek, “Tabii ki kırmadan, dökmeden, rencide etmeden; tabii ki haklının hakkını da kendisine vererek gerekli izahatları yapacağız” dedi.

Kaynak: İHA