Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi (AYBÜ) Mimarlık Bölümü öğrencileri Eda Nur Çolak, Nurcan Açıkada ve Oğul Can Aydın, Mimarlık Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Ekrem Bahadır Çalışkan danışmanlığında katıldıkları Saint-Gobain Uluslararası Mimarlık Öğrenci Yarışmasının Türkiye ulusal aşamasında birincilik elde etti. Elde edilen sonuç, ekip çalışması ve tasarım odaklı akademik üretimin önemli bir göstergesi olarak değerlendirildi.
Yarışmanın uluslararası yapısı ve kapsamı
2004 yılında Sırbistan’da başlayan ve 2005 yılından itibaren uluslararası boyuta taşınan Saint-Gobain Mimarlık Öğrenci Yarışması, bugün 30’dan fazla ülkeden 1.300’ü aşkın mimarlık öğrencisinin katılımıyla gerçekleştiriliyor. Yarışma, ulusal ve uluslararası olmak üzere iki aşamalı bir sistemle yürütülüyor. Her ülkede düzenlenen ulusal etapta birinci olan projeler, uluslararası finale katılarak diğer ülke birincileriyle yarışma hakkı kazanıyor.
AYBÜ ekibi Belgrad’da Türkiye’yi temsil edecek
Türkiye etabında birincilik elde eden AYBÜ ekibi, 23-25 Haziran 2026 tarihleri arasında Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da gerçekleştirilecek uluslararası finalde Türkiye’yi temsil edecek. Bu kapsamda ekip, uluslararası mimarlık yarışması finali için hazırlıklarını sürdürecek.
Akademik başarı ve tasarım yetkinliği vurgusu
Üniversite tarafından yapılan değerlendirmede, elde edilen birinciliğin disiplinli çalışma, ekip uyumu ve tasarım yetkinliğinin bir sonucu olduğu ifade edildi. Ayrıca öğrenciler ve danışman akademisyen Doç. Dr. Ekrem Bahadır Çalışkan, ulusal aşamadaki başarıları nedeniyle tebrik edilirken, uluslararası final süreci için başarı dilekleri paylaşıldı.



