Medya Ankara tarafından geleneksel hale getirilen Başkente Değer Ödülleri’nin beşincisi, 23 Haziran 2026 tarihinde Başkent Millet Bahçesi Toplantı Salonu’nda düzenlendi. Ankara’ya hizmetleri ve çalışmalarıyla katkı sunan milletvekilleri, belediye başkanları, bürokratlar, kamu yöneticileri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, sanatçılar, sporcular ve iş dünyasının önde gelen isimleri düzenlenen törenle ödüllendirildi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan programda, Medya Ankara’nın tanıtım filmi katılımcıların beğenisine sunuldu. Film gösteriminin ardından Medya Ankara Genel Yayın Yönetmeni Bayram Polat açılış konuşmasını gerçekleştirdi.
“Ankara, Güzel Yürekli İnsanların Şehridir”
Konuşmasında Ankara’nın tarihi ve kültürel değerlerine dikkat çeken Bayram Polat, başkentin yalnızca Türkiye’nin yönetim merkezi değil, aynı zamanda köklü bir medeniyet birikiminin taşıyıcısı olduğunu vurguladı. Polat, “Ankara tarihiyle, kültürüyle, sanayisiyle, bilimiyle ve en önemlisi yüreği, vatan, millet, bayrak aşkıyla çarpan vatandaşlarıyla bilinir. Hacı Bayram Veli'nin maneviyatıyla filizlenen Seymenlere, Bacı Erenlere, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e ev sahipliği yapan Anadolu'nun güzel yürekli insanlarının şehridir Ankara” ifadelerini kullandı. Ankara’nın ruhuna ve yaşamına değer katan isimlerin görünür kılınmasının ve gelecek nesillere aktarılmasının büyük önem taşıdığını belirten Polat, Başkente Değer Ödülleri’nin de bu anlayışla hayata geçirildiğini ifade etti.
“5 Yıl Önce Bir Tohum Ektik”
Medya Ankara’nın yalnızca haber üreten bir medya kuruluşu olmadığını dile getiren Polat, yürüttükleri gazetecilik faaliyetlerinin şehir hafızasına katkı sunmayı da hedeflediğini belirtti.
Polat konuşmasında, “Bizler de Medya Ankara olarak bu şehirde yaptığımız basın ve medya faaliyetlerinin gazetecilik mesleğinin yanı sıra bir iz bırakmak istedik. İşte tam bu noktada doğru habercilik bir şeye yön verir. Vizyoner bir medya ise o şehrin değerlerini geleceğe taşır anlayışıyla 5 yıl önce Başkent'e Değer Ödülleri ismiyle bir tohum ektik. Dile kolay bugün hiç ara vermeden 5’inci yılki törenimizi yapıyoruz. O tohum sizlerin desteğiyle filizlendi, yeşerdi ve inşallah yıllarca devam edecek ve koca bir çınara dönüşecek” dedi.
Ödüllerin siyaset, bürokrasi, kültür, sanat ve spor başta olmak üzere Ankara’ya katkı sunan kişi ve kurumları görünür kılmak amacıyla düzenlendiğini belirten Polat, “Bugün bu salondan gelen, katılımlarıyla bizleri onurlandıran her bir birey en protokolünden en küçük çocuğuna kadar sizler için ayrı ayrı önemli ve değerlidir. Bu anlamda her birinize çok teşekkür ediyor şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.
Medya Ankara’nın Dijital Başarısına Dikkat Çekti
Konuşmasında Medya Ankara’nın dijital platformlarda ulaştığı başarıya da değinen Bayram Polat, haber portalının Ankara sınırlarını aşarak ulusal ve uluslararası ölçekte takip edilen bir mecra haline geldiğini söyledi. Polat, “Bugün Medya Ankara Haber Sitesi'nde ve dijital mecralarda aylık 140 milyona varan izlenmeyle Ankara sınırlarını aşmış, Ankara'nın Türkiye ve dünyaya açılan kapısı olmuştur. İşte bu Medya Ankara’nın gurur tablosudur. Bu 3 Haziran'da almış olduğumuz veriydi ve şu an bunun çok daha ötesine ulaştık” diye konuştu. Elde edilen başarının uzun yıllara dayanan emek, özveri ve takipçilerin desteğiyle mümkün olduğunu belirten Polat, bu gelişmenin Medya Ankara’nın sorumluluğunu da artırdığını kaydetti.
“Sahadaki Habercilik Bizi Bu Noktaya Taşıdı”
Sahada yapılan haberciliğin önemine vurgu yapan Polat, özellikle Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonrasında öğrencilerle gerçekleştirilen röportajların milyonlarca kişiye ulaştığını söyledi. Bu yıl gerçekleştirilen öğrenci röportajlarının 40 ila 50 milyon arasında izlenme rakamına ulaştığını ve birçok platformda yayınlandığını belirten Polat, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Bu noktaya ulaşmak elbette kolay olmadı. Büyük bir emek, fedakârlık ve özverinin yanı sıra mesleğimize olan sevdamız; sizlerin destekleri ve takipçilerimizin teveccühü bizi bu noktaya taşıdı. Bu süreç, ayağımızı yere daha sağlam basmamız gereken bir noktaya gelmemizi sağladı. Bundan sonra daha mütevazı ve attığımız adımlara daha çok dikkat etmemiz gerekiyor. Çünkü bu, hem mesleğimize hem de Ankara’ya olan sorumluluğumuzdur. Ankara’yı daha yaşanabilir ve daha güçlü kılan, bu şehre değer katan herkesle ve sizlerle gurur duyuyoruz.”








