Sivas’ta bir işletmenin lahmacunu 50 TL’ye satması şikayet konusu oldu. Kentte 15 yıldır yeme içme sektöründe faaliyet gösteren Selahattin Yabalı, 3 yıl önce başlattığı kampanya kapsamında lahmacunu uygun fiyatla satmaya başladı.
Ancak Yabalı’nın bu kampanyası, kısa süre sonra şikayetlerle gündeme geldi. Kimliği açıklanmayan kişiler tarafından defalarca şikayet edilen işletmede denetim yapıldı. Ticaret Müdürlüğü ekiplerinin incelemelerinde herhangi bir usulsüzlük ya da uygunsuzluk tespit edilmedi.
LAHMACUNU 50 TL’YE SATINCA ŞİKAYET EDİLDİ
Sivas’ta birçok işletmede lahmacun fiyatları daha yüksek seviyelerde seyrederken, Selahattin Yabalı’nın lahmacunu 50 TL’den satması dikkat çekti. Yabalı, uygun fiyatlı ürün sunmak için kampanya başlattığını ancak bu nedenle sürekli şikayet edildiğini söyledi. İş yerinin kendisine ait olduğunu ve kira gideri bulunmadığını belirten Yabalı, bu sayede lahmacunu uygun fiyata satabildiğini ifade etti.
“VATANDAŞLARIMIZA KALİTELİ VE UCUZ ÜRÜN SUNUYORUZ”
Yaklaşık 15 yıldır lokanta sektöründe hizmet verdiğini belirten Yabalı, kampanyaya 3 yıl önce başladığını söyledi. Yabalı, “Yaklaşık 15 senedir lokanta sektöründe hizmet veriyorum. 3 sene önce yaptığımız kampanya ile vatandaşlarımıza kaliteli ve ucuz ürün sunuyoruz. Ama son dönemlerde sürekli şikayet edildiğimiz için mağduruz” dedi.
“AT ETİ SATIYOR DİYE ŞİKAYET ETMİŞLER”
Şikayetlerin meslektaşlarından kaynaklandığını düşündüğünü ifade eden Yabalı, CİMER’e farklı iddialarla başvurular yapıldığını belirtti. Yabalı, “Şikayetlerin meslektaşlarımızdan kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Şu an lahmacun çoğu yerde 200-300 TL’ye satılırken biz 50 TL’ye satıyoruz. CİMER’e ucuz satıyor, at eti satıyor, menüsü bulunmuyor şeklinde şikayet etmişler. Ama biz kullandığımız ürünlerin hepsini faturalı yerlerden alıyoruz, kaliteli malzeme kullanıyoruz” diye konuştu.
DENETİMDE OLUMSUZLUK TESPİT EDİLMEDİ
Gelen şikayetlerin ardından işletmede Ticaret Müdürlüğü ekipleri tarafından denetim yapıldı. Yapılan kontrollerde herhangi bir usulsüzlük ya da uygunsuzluk tespit edilmedi. Yabalı, ürünlerinin arkasında olduğunu belirterek, tüm malzemeleri faturalı ve güvenilir yerlerden temin ettiklerini söyledi.
“İSTEYEN GELİP İŞ YERİMİZİ KONTROL EDEBİLİR”
İşletmesini denetime açık tuttuklarını belirten Yabalı, isteyen herkesin gelip kontrol edebileceğini ifade etti.
Yabalı, “Biz sattığımız ürünün arkasındayız, alışveriş yaptığımız yerlerin hepsi belirli. İsteyen istediği yerden gelip iş yerimizi kontrol edebilir, gönül rahatlığıyla ürünlerin lezzetine bakabilirler. Kazancımız da, karımız da oluyor” dedi.
“KARALAMA KAMPANYASI YAPANLARI VİCDANLARIYLA BAŞ BAŞA BIRAKIYORUM”
Uygun fiyatlı satıştan vazgeçmeyeceğini belirten Yabalı, kendisine yönelik şikayet ve iddialara rağmen kampanyayı sürdüreceğini söyledi.
Yabalı, “Ben bu şekilde kazanıyorsam diğerleri nasıl kazanamıyor bilmiyorum. Biz halka hizmet ederek insanlara yardımcı olmaya çalışırken bize karalama kampanyası yapanları vicdanlarıyla baş başa bırakıyorum” ifadelerini kullandı.


