Pursaklar’da öğrencilerin akademik, sosyal ve psikolojik gelişimlerine yönelik yürütülen çalışmaların ele alındığı Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulu Toplantısı, ilgili kurumların temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantıda, çocukların karşılaştıkları sorunların çözümüne yönelik kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi konusu değerlendirildi. Pursaklar Kaymakamı Üzeyir Aziz Özeren’in başkanlığında düzenlenen toplantıya İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Kılıçgil, lise müdürleri ve rehber öğretmenler katıldı.
Kurumlar arası iş birliği masaya yatırıldı
Toplantıda, Sosyal Hizmet Merkezi ile eğitim kurumlarında faaliyet gösteren rehberlik birimlerinin yürüttüğü çalışmalar ele alınırken, öğrencilerin ihtiyaçlarının daha etkin şekilde karşılanabilmesi amacıyla kurumlar arasında geliştirilebilecek iş birliği modelleri üzerinde duruldu. Özellikle öğrencilerin eğitim hayatlarında karşılaştıkları sosyal, psikolojik ve akademik sorunların çözümüne yönelik mevcut uygulamalar değerlendirilirken, ilgili kurumlar arasındaki koordinasyonun artırılmasının önemine dikkat çekildi.
Sunumlar gerçekleştirildi
Kurul toplantısında Sosyal Hizmet Merkezi ve okul rehberlik servisleri tarafından yürütülen faaliyetlere ilişkin sunumlar yapıldı. Katılımcılar, öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara yönelik mevcut çalışmalar hakkında bilgi paylaşımında bulunurken, hizmetlerin daha etkin yürütülmesine yönelik görüş ve önerilerini aktardı. Sunumların ardından gerçekleştirilen soru-cevap bölümünde rehberlik hizmetlerinin geliştirilmesine yönelik değerlendirmeler yapıldı.
Çocukların yararına ortak çalışma vurgusu
Toplantıda, çocukların ihtiyaçlarının zamanında tespit edilmesi, karşılaşılan sorunlara hızlı müdahale edilmesi ve rehberlik hizmetlerinin etkinliğinin artırılması amacıyla kurumlar arası iş birliğinin sürdürülmesi yönünde görüş birliğine varıldı. Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulu Toplantısı, katılımcıların görüş ve değerlendirmelerinin ardından sona erdi.





