2026 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonrasında ortaya çıkan kopya girişimi iddiası kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. İstanbul'un Çekmeköy ilçesinde gerçekleştirilen Alan Yeterlilik Testi (AYT) oturumunda sınava giren 20 yaşındaki Mustafa Eren K.'nin, sınav salonuna cep telefonu ile girdiği ve bazı soruların fotoğrafını çekerek yapay zekâ uygulaması üzerinden cevap aradığı tespit edildi.
Olayın ardından başlatılan adli soruşturma kapsamında gözaltına alınan şüpheli, çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi.
MİLYONLARCA ADAYIN GİRDİĞİ SINAVDA KOPYA GİRİŞİMİ
2026 YKS, Türkiye'nin 81 ili ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin başkenti Lefkoşa dahil toplam 254 sınav merkezinde gerçekleştirildi. Sınavın ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) 20 Haziran'da, ikinci oturum Alan Yeterlilik Testi (AYT) ile üçüncü oturum Yabancı Dil Testi (YDT) ise 21 Haziran'da yapıldı.

TELEFONU ÜST ARAMASINDA FARK EDİLMEDİ
İddiaya göre Mustafa Eren K., sınav merkezindeki güvenlik kontrolü sırasında cep telefonuyla sınav salonuna girmeyi başardı. Sınav başladıktan sonra telefonunu kullanarak soru kitapçığındaki bazı sayfaların fotoğraflarını çekti. Şüphelinin çektiği fotoğrafları bir yapay zekâ uygulamasına göndererek soruların cevaplarını öğrenmeye çalıştığı belirlendi.
SINAV ÇIKIŞINDA YAKALANDI
Sınavın tamamlanmasının ardından salondan ayrılmak isteyen aday, görevlilerin dikkati sayesinde durduruldu. Yapılan kontrolde üzerinde cep telefonu bulunduğu tespit edilen Mustafa Eren K. gözaltına alındı. Olayla ilgili hazırlanan tutanakların ardından dosya İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı'na gönderildi ve adli soruşturma başlatıldı.
"ÖSYM KANUNUNA MUHALEFET" SUÇLAMASIYLA TUTUKLANDI
Savcılık tarafından yürütülen soruşturma kapsamında Mustafa Eren K. hakkında, "Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanuna Muhalefet" suçlaması yöneltildi. Sulh Ceza Hakimliği'ne sevk edilen şüpheli, tutuklanarak cezaevine gönderildi.

İFADESİNDE FOTOĞRAF ÇEKTİĞİNİ KABUL ETTİ
Soruşturma dosyasına giren ifadesinde Mustafa Eren K., sınava telefonla gelme nedenini emanet bırakabileceği güvenli bir yer bulamaması olarak açıkladı. Şüpheli ifadesinde şu sözleri kullandı:
"Sınava tek başıma gelmem ve emanet bırakabileceğim herhangi bir yer bulamamam nedeniyle cep telefonunun internetini kapattım, rahatsız etme moduna alarak şortumun içerisine koydum. Bir anda aklıma yanımda bulunan telefonla soruların fotoğrafını çekerek ChatGPT uygulamasında cevaplarını aratmak geldi. AYT sınavı Fen soru kitapçığının 37 ve 39'uncu sayfalarının fotoğrafını çektim. Sonra telefonu cebime koyarak sınav sorularını çözmeye devam ettim."
"BİR ANLIK GAFLETE DÜŞTÜM, PİŞMANIM"
Mustafa Eren K., ifadesinde sınava girerken telefonu yanında bulundurma amacının kopya çekmek olmadığını öne sürerek yaşanan olay nedeniyle pişmanlık duyduğunu söyledi. Şüpheli savunmasında şu ifadeleri kullandı:
"Sınava girerken telefonu yanımda götürme amacım kesinlikle kopya çekmek değildi ancak sınav esnasında bir anlık gaflete düşerek böyle bir girişimim oldu. Pişmanım."


