Bursa’da yaz mevsimiyle birlikte artan hava sıcaklıkları ve yükselen orman yangını riski nedeniyle kapsamlı önlemler hayata geçirildi. Bursa Valiliği tarafından alınan karar doğrultusunda, il genelindeki ormanlık alanlara girişler 20 Haziran 2026 ile 15 Ekim 2026 tarihleri arasında yasaklandı.
Bursa Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından alınan karar kapsamında, vatandaşların güvenliği ve ormanların korunması amacıyla belirlenen kurallar uygulanmaya başladı.
Piknik alanları dışında ormanlara giriş yasak
Yeni karar ile birlikte, belirlenen resmi piknik ve mesire alanları dışında kalan tüm ormanlık bölgelere araç ve yaya girişlerine izin verilmeyecek.
Orman yangınlarının büyük bölümünün insan kaynaklı nedenlerle çıktığına dikkat çekilirken, özellikle sıcak hava, düşük nem ve rüzgâr gibi faktörlerin yangın riskini artırdığı dönemlerde denetimlerin sıklaştırılacağı belirtildi.
Ayrıca ormanlık alanlarda mangal yakılması, tüp kullanılması, nargile içilmesi ve herhangi bir şekilde ateş yakılması da yasak kapsamına alındı.
Anız ve tarla temizliği için ateş yakmaya izin yok
Alınan tedbirler yalnızca orman alanlarıyla sınırlı kalmadı. Orman içi, orman kenarı ve diğer yerleşim bölgelerinde de yangına neden olabilecek uygulamalara kısıtlama getirildi.
Bu kapsamda anız yakılması, bağ, bahçe, zeytinlik ve tarla temizliği amacıyla ağaç, dal veya bitki örtüsünün ateşe verilmesi yasaklandı.
Yetkililer, küçük çaplı görünen temizlik faaliyetlerinin bile özellikle kurak dönemlerde büyük orman yangınlarına dönüşebileceğine dikkat çekti.
Biçerdöverlere su tankeri zorunluluğu getirildi
Ormanlık alanlara yakın bölgelerde yapılacak tarımsal faaliyetlerde de yeni kurallar uygulanacak.
Ekin hasadı sırasında meydana gelebilecek olası yangınlara hızlı müdahale edilebilmesi amacıyla, biçerdöverlerin yanında en az 2,5 ton kapasiteli ve pompalı su tankerlerinin bulundurulması zorunlu hale getirildi.
Bu uygulama ile hasat sırasında oluşabilecek kıvılcım veya teknik arızalardan kaynaklanan yangınların büyümeden kontrol altına alınması hedefleniyor.
Sanayi tesisleri ve belediyelere özel sorumluluk
Karar kapsamında sanayi tesisleri, organize sanayi bölgeleri ve enerji nakil hatlarından sorumlu kuruluşların da yangın riskine karşı gerekli tedbirleri alacağı bildirildi.
Belediyelerin ise orman sınırlarına yakın bölgelerde bulunan çöp depolama alanlarının çevresinde koruma bandı oluşturacağı, yangın ihtimaline karşı iş makinelerini hazır halde bulunduracağı açıklandı.
İlçe kaymakamlıklarının koordinasyonunda oluşturulacak ekiplerin ormanlık alanlarda denetimlerini artıracağı, kurallara uymayan kişiler hakkında ise idari ve adli işlem uygulanacağı belirtildi.
Vatandaşların kullanımına açık mesire alanları açıklandı
Valilik tarafından yapılan açıklamada, yasak süresince vatandaşların kullanımına açık olacak mesire alanları da duyuruldu.
Buna göre vatandaşlar; Kestel Bursa, Derekızık, Kestel Korusu, Küreklidere, Çağlayan, Tahtalı, Burhaniye, Ovaakça, Atatürk Ormanı, Saitabat, Cumalıkızık, Balaban, İnkaya, Tuzaklı, Bağlıköy, Gümüştepe Çamlık, Hüseyinalan, Güzelyalı, Gümüştepe, Akgüvercin, Dağyenice ve 75. Yıl Mahallesi gibi belirlenen alanlarda piknik ve yürüyüş faaliyetlerini sürdürebilecek.
Ayrıca Değirmenönü, Altıntaş Çamlıbel, Gürsu Kule, Kazancı, Bursa Millet Ormanı, Gemitepe, İpekyolu, Demirtaş, Kayapa, 100. Yıl, Çamsırtı, Eylültepe, Bademli, Yeniköy, Ericek Göleti, Panayır, Kapaklı, Yeşilbaş, Gürletepe ve Karagöl gibi alanlar da vatandaşların kullanımına açık olacak.
Doğal alanlarda denetimler artırılacak
Bursa’daki diğer kullanım alanları arasında Su Düşen Şelalesi, Kaletepe, Nadir Kaynağı, Musakayası, Gündoğdu, Mahmudiye, Haydariye, Arap Oturağı, Kantar Dere, Oylat, Oylat Kaplıca, Beşevler, Mezit Boğazı, Dedebayırı, Boğazova 1 ve Boğazova 2, Kozdere, İkisular, Üç Tepe, Başalan Yaylası, Şahin Tepesi, Oylat Cam Teras, Fevziye Kanyonu, Yeşilmezit, Boğazköy, Yeniköy, Seyirtepesi, Kocayayla, Bozağaç, Yenice, Çamdağı, Karagöz, Harmancık, Görecik Yaylası ve Suuçtu Tabiat Parkı da yer aldı.
Valilikten vatandaşlara uyarı
Bursa Valiliği, orman yangınlarının önlenmesinde vatandaşların duyarlılığının büyük önem taşıdığını vurguladı.
Yetkililer, alınan yasak ve tedbir kararlarına uyulmasının hem doğal alanların korunması hem de olası can ve mal kayıplarının önüne geçilmesi açısından kritik olduğunu belirtti.




